Wszystkie kursy mają wbudowaną analitykę, która może być wykorzystana przez Wykładowców:
- Aktywnością studentów w dyskusji (np. w sytuacji, gdy dyskusja wpływa na ocenę studentów).
- Aktywnością studentów w elementach oceny (np. quiz, zadanie, testy).
- Analiza pytań w testach (np. w przypadku, gdy test z pytaniami okazał się zbyt trudny).
Analiza dyskusji pozwala na przegląd uczestników forum dyskusyjnego oraz ich aktywności. Zgromadzone tutaj informacje mogą pomóc w zidentyfikowaniu studentów, którzy być może potrzebują pomocy i zachęty ze strony Wykładowcy.
Rysunek 1. Przykładowa analiza dyskusji.
Aby uruchomić analizę dyskusji:
- Otwórz kurs i w menu (3) kliknij zakładkę Dyskusje.
- Kliknij przycisk Więcej opcji dla … („…”). Otwiera się panel pozwalający na analizę udziału studentów w dyskusji.
Rysunek 2. Dostęp do analizy dyskusji (menu kursu).
Można analizować aktywność studentów w zadaniach i innych elementach oceny. Możliwy jest przegląd aktywności studentów, który pokazuje ich aktywność, przebieg pracy nad danym zadaniem, liczbę studentów, którzy nie otworzyli zadana, itd.
Rysunek 3. Przegląd aktywności studentów w elemencie oceny.
Aby otworzyć panel aktywności studentów:
- Otwórz kurs na platformie i wybierz element, który chcesz analizować.
- Kliknij przycisk Więcej opcji dla … („…”). Z menu wybierz polecenie Aktywność studenta. Otwiera się omówiony wcześniej panel raportu.
Rysunek 4. Dostępna analiza aktywności studentów.
Analiza pytań zapewnia statystyki dotyczące ogólnej jakości oceny i poszczególnych pytań. Dane w tym raporcie pomagają rozpoznać pytania, które mogą słabo badać wyniki studentów lub są po prostu zbyt trudne.
Rysunek 5. Fragment analizy pytań w elemencie oceny.
Aby otworzyć panel aktywności studentów:
- Otwórz kurs na platformie i wybierz element, który chcesz analizować.
- Kliknij przycisk Więcej opcji dla … („…”). Z menu wybierz polecenie Analiza pytania. Otwiera się omówiony wcześniej panel raportu.